Haluamme toivottaa sinut tervetulleeksi blogiimme, joka pureutuu IT-alaan ja asiakaspalveluun hyvin monesta erilaisesta näkökulmasta käsin. Löydät tältä etusivulta maistiaisia siitä, mitä blogimme lukijoille on luvassa!
Tutustu ISO 20000 -standardiin
Erilaisista ISO-standardeista puhutaan paljon, mutta tiesitkö, että myös IT-alalla ISO on kova sana? Voit tutustua aihetta käsittelevän postauksemme kautta tehokkaaseen ja monikäyttöiseen ISO 20000 -standardiin, ja sen moninaisiin käyttötarkoituksiin. Toisinaan maallikon voi olla vaikea arvioida tiettyjen IT-alan palveluiden tai tuotteiden laatua. ISO-standardit voivat auttaa maallikkoakin tässä tehtävässä, minkä vuoksi niillä on tärkeä roolinsa.
Pohdi yhdessä kanssamme hyvän asiakaspalvelijan ja -palvelun ominaisuuksia
Meistä jokainen on luultavasti saanut niin hyvää, kuin toisinaan huonompaakin asiakaspalvelua. Molemmat kokemukset jäävät helposti mieleen. Aihetta käsittelevissä postauksissamme pääset pohtimaan kanssamme millaisia ominaisuuksia on hyvällä asiakaspalvelijalla, ja millaista on hyvä asiakaspalvelu.
Jotta asiakaspalvelu sujuisi mahdollisimman sujuvasti, on moderni IT-ala kehittänyt loistavia työkaluja, jotka auttavat tässä haastavassa tehtävässä. Zendesk on tästä hyvä esimerkki, minkä vuoksi perehdymmekin Zendeskiin ja sen toimintaan yhden postauksen verran.
Esimerkiksi kasinotoiminta on monessa suhteessa sopeutunut erityisen hyvin alati nopeutuvaan digitalisaatioon. Pelaaminen on siirtynyt erittäin voimakkaasti verkkoon ja nettikasinoille. Uusia nettikasinoita on perustettu runsain mitoin, ja peleistä on onnistuttu luomaan entistä autenttisempia. Myös verkossa tapahtuvassa asiakaspalvelussa monet nettikasinot ovat suoranaisia edelläkävijöitä. Monet nettikasinot suosivat esimerkiksi modernia live chattia, joka on tehokas ja nopea tapa vastata asiakkaiden lähettämiin kysymyksiin ja apupyyntöihin.
Blogimme tavoitteita
Blogimme tavoite on hälventää IT-alaa kohtaan toisinaan tunnettuja ennakkoluuloja. IT-ala on monin tavoin mielenkiintoinen ala, joka soveltuu hyvin kaikille, niin nuorille kuin vanhemmillekin, sekä miehille että naisille. IT-ala on helpottanut modernia elämää hyvin monin eri tavoin. Erilaisten sovellusten ja alustojen avulla maailman etäisyydet ovat pienentyneet ja kansainvälinen toiminta on entistä helpommin käden ulottuvilla.
Blogimme tavoite on myös pohtia asiakaspalveluprosessia, ja hyvän asiakaspalvelun tärkeimpiä komponentteja. Vaikka nykyisin robotit hoitavat jo yksinkertaisimpia asiakaspalvelutehtäviä, on hyvä asiakaspalvelu ja -palvelija silti yhä suuressa arvossa. Taitavaa ja inhimillistä asiakaspalvelijaa ei robotti pysty syrjäyttämään, minkä vuoksi hyvä asiakaspalvelija onkin yritykselle kullan arvoinen!