Zendesk on monen yrityksen käyttämä asiakashallintakanava. Ellet vielä tiedä mikä Zendesk on ja mihin sitä käytetään, löydät tästä artikkelista aihetta käsittelevän yhteenvedon, jossa kerromme ensin lyhyesti mikä Zendesk on, minkä jälkeen kerromme Zendeskin tarjoamista monista eduista.
Mikä on Zendesk?
Zendesk on yleisimmin käytetty asiakaspalvelualusta. Monien kanaviensa ansiosta se on erityisen käyttökelpoinen ja vähentää asiakaspalveluun ja asiakkuuksien hallintaan liittyvää stressiä ja monimutkaisuutta. Jos käytössä on lukuisia kanavia, aiheuttaa tämä helposti monenlaista säätöä yrityksen asiantuntijoilta, johdolta ja asiakaspalvelijoilta. Monikanavainen Zendesk sen sijaan kokoaa kaiken asiakkuudenhallintaan liittyvän tiedon näppärästi yhteen paikkaan, sillä se toimii yhden käyttöliittymän voimin. Tämä tekee asiakkuudenhallinnasta entistä tehokkaampaa, mukavampaa ja helpompaa. Samalla koko homma systematisoituu ja aikaa säästyy huomattavasti, koska erillisiä ja usein todella sekavia sähköpostiketjuja ei enää tarvitse lukea.
Zendeskin edut
Zendesk ei ole turhan päiten niin suosittu kuin se tällä hetkellä on. Sen helppokäyttöisyys ja tehokkuus auttaa säästämään aikaa ja vaivaa. Asiakkaiden apupyynnöt eivät Zendeskin ansiosta jää enää kesken tai hoitamatta siitä syystä, että asiakaspalvelijat luulisivat, että joku toinen hoitaa kyseisen asiakkaan apupyyntöä. Zendesk tekee asiakaspalvelusta yksinkertaista ja suoraviivaista ja vähentää virheiden mahdollisuutta.
Alustan avulla yritykset tulevat lähemmäs asiakkaitaan. Tämä lähentyminen koskee kaikkia kanavia, vaikka yritys hallitseekin näitä kanavia yhden ainoan näkymän kautta. Tämän ansiosta tapausten taustatiedot kulkevat näppärästi mukana, eivätkä palvelupyynnöt katkea, vaikka asiakas ottaisi yhteyttä useammankin kerran. Kun asiakkaiden tukipyyntöjä tulvii monista kanavista, saattaa pyyntöjen käsittely olla ilman Zendeskiä erittäin haastavaa. Zendeskin avulla työntekijät voivat kuitenkin esimerkiksi lähettää vaikkapa sähköpostiinsa saapuneet pyynnöt eteenpäin suoraan Zendeskiin, jossa niiden käsittely on helpompaa. Näin asiakaspalvelun langat pysyvät entistä helpommin käsissä ja hallinnassa.
Zendeskiä käytetään runsaasti juuri asiakaspalvelun työkaluna, mutta sitä voidaan käyttää myös huomattavasti laajempaan asiakkuuksien hallintaan. Sitä voidaan hyödyntää jopa myynnissä, jonka parissa käydään nykyisin kovaa kilpailua ja jossa menestyminen on koventuneen kilpailun vuoksi entistä haastavampaa. Zendesk auttaa ratkaisemaan monia yritysten yleisiä ongelmia, mikä on tehnyt siitä niin kovin suositun alustan!