Idioottienhallinta

Viimeisin kolumnini http://www.itsmportal.com/columns/idiot-management on ponkaissut viikossa luetuimmaksi jutuksi ITSM Portalissa.

Kerroin jutun taustan viimeisimmässä Reittisuunnittelu-tiedotteessa

Motivaation jutun kirjoittamiseen antoi HTC:n onneton asiakaspalvelu. Desiren navigointi lakkasi toimimasta kun ostin Route66 lisenssin koekäytön jälkeen. Tukipyyntöni vastaukseksi sain toistuvia perusohjeita ja kysymyksiä.  Pitkien kohteliaisuusrimpsujen copy-paste vastauksiin vain ja ainoastaan ärsyttää. Lopulta ykköstaso paljastaa, ettei itse osaa mitään ja siirtää tapauksen oikealle tukihenkilölle (joka ei vastaa). Nyt juttua on selvitelty tuloksetta jo kohta kuukauden ja karhuan lisenssimaksua takaisin. Tylsää. Masentavaksi kokemuksen tekee se, että tuki olettaa että kaikki ongelmat johtuvat asiakkaan osaamattomuudesta ja että tukeen palkataan ihmisiä, jotka eivät kykene itse antamaan minkäänlaista teknistä tukea.

Tarina sai onnellisen lopun. Kun aloin karhuta rahoja takaisin, Route66 tekninen tuki ratkaisi pulmani. Ratkaisu oli vähän brutaali eli muistikortin formatointi, mutta toimiva ja ratkaisi samalla kuvaongelmani, olin miettinyt miten deletoisin kortille kertyneet kuvat ja näinhän niistä pääsi kerralla eroon.

%d bloggers like this: