Oikeudet organisaation luonteen mukaan

Eräs it-palveluyrityksessä työskentelevä ulkomainen kaveri valitti sähköpostissa, että hän on matkoilla, eikä pysty työkoneellaan lukemaan mitään muita viestejä kuin työsähköpostiaan. Viesti sai minut pohtimaan tätä työasemien lukitsemista uudelta kannalta. Pohdinnan seurauksena otin tuoreen pikakyselyn uuteen käsittelyyn. Kävin läpi vastaukset ja luokittelin vastaajat kahteen ryhmään:

  • palvelu, joka sisältää varsinaiset it-palveluyritykset sekä ohjelmistoja tuottavat ja myyvät yritykset
  • sisäinen, joka sisältää tavalliset it-yksiköt sekä konsernien tms sisäiset it-palveluyksiköt tai -yritykset
Kuten näkyy, ero on selvä. It-palveluyrityksissä henkilökunnalla on paljon useimmin lukitsematon tietokone.

Tulos on kuitenkin hiukan hämmentävä. Hiukan yli puolella it-palveluyritysten henkilöstöstö on lukittu kone. Viesti asiakkaille on ristiriitainen. It-palveluyritysten henkilökunnan pitäisi olla it-ammattilaisia ja osata toimia oikein tietotekniikan kanssa. Miksi heidänkin työasemat pitää lukita. Eikö it-palveluyrityksen johto luota omaan väkeensä. Miksi asiakkaan pitäisi sitten luottaa it-palveluyritykseen?

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: