Onko incident suomeksi häiriö?

Huomasin että useampi henkilö oli päätynyt sivuilleni otsikon kysymyksellä. Lyhyt vastaus on: kyllä, sillä itil on muuttanut käsitteiden sisältöä.

Pitempi vastaus on, että riippuu versiosta ja ei kannata uskoa mitä itil sanoo. Alkujaan insidentti oli yleistermi kaikille käyttäjien pulmille. Sitten siihen lisättiin myös tekniset häiriöt, joilla ei välttämättä ole mitään kytkentää johonkin nimettyyn käyttäjään ja lopulta siitä tuli puhdas häiriönhallinta. Tekninen häiriönhallinta on aivan eri prosessi kuin asiakastuki ja tämä on unohtunut itilin päivittäjiltä. Tämä on siis itilin uusimman version pulma.

Rhett Glauser ServiceNowlta sanoo: ”ITIL has hampered tool innovation and real vision for years” ja tämä on iso ongelma juuri asiakastuen kannalta. Itil 2011 mukainen työkalu ei toimi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: