Työkalututkimus 2013

Uusin nyt viimevuotisen työkalututkimuksen, koska on ilmiselvää että käynnissä on työkalusukupolven vaihdos. Tutkimus oli taas yksinkertainen, kysyin it-palvelunhallinnan tuotteen nimeä, kouluarvosanaa ja käyttötarkoitusta.

Vastauksia on tullut 107 ja niissä mainitaan 131 työkalua. Näihin lasken mukaan ne 5%, jotka kertoivat että heillä ei ole käytössä mitään työkaluohjelmistoa.

Muutoksen tuulet tosiaan puhaltavat. ServiceNow on nyt kiilannut itsensä ykköseksi kolmessa vuodessa.

Slide2

Selvin häviäjä on ollut Efecte. Remedy ITSM eri versioissaan (olen nyt yhdistänyt BMC ITSM:n ja Remedyn yhdeksi) on sinnitellyt kakkosena. Kaikki muuta jäävät alle 10 % osuuteen maininnoissa. Huom. Vastauksia ei ole painotettu yritysten koon mukaan mutta osuudet lasketaan vastauksista, jolloin suuren yrityksen paino kasvaa. Suurissa yrityksissä käytetään usein eri välineitä eri yksiköissä.

 

Asiakastyytyväisyyksissä ei ole suuria eroja. merkillepantavaa on että kaikkien vastausten keskiarvo laskee.

Slide1

 

Requeste on edelleen ykkönen, kuten se on ollut joka kerta. ServiceNow on noussut kakkoseksi ja ohittanut Efecten.

Analysoin käyttötarkoitukset vielä erikseen ja julkaisen siitä raportin myöhemmin.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: